برچسب را جایگزین کاشی بین کابینتی نکنیم

برچسب را جایگزین کاشی بین کابینتی نکنیم

توسط مدیر سایت
بروزرسانی در 9 جولای 2023

برچسب های رنگی و متنوع در بازار امروز و با توجه به افزایش قیمت های کاشی و تایل به عنوان گزینه ی جایگزین برای انواع کاشی بین کابینتی لحاظ می شود. اما این نوع برچسب ها کارکرد واقعیشان چگونه بوده و دلایل استفادو عدم استفاده از آن چیست.

برچسب های موجود در بازار دارای تنوع مختلفی بوده و تقریبا می توان گفت در اکثر اشکال مختلف تهیه و عرضه شده است. کاربردهای این نوع برچسب ها در مکان هایی نظیر آشپزخانه، کابینت ها، دیوار های فروشگاه، پشت تی وی ، سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها می باشد.

این محصول دارای یک چسب به شدت قدرتمند با چسبندگی بالا و ماندگاری می باشد.

برچسب برای کاشی بین کابینتی

انواع برچسب ها از لحاظ جنس

برچسب ها در سه نوع لیبل و استیکر و پوستر تقسیم بندی می شود. لیبل ها دارای یک روکش طرح دار معمولی بوده و در مقایسه با نوع پوستر از کیفیت طرح، جنس و رنگ بندی ضعیف تر و همچنین قیمت پایین تری برخوردار است.

پوسترها دارای یک ورق با کیفیت بوده که این موضوع در طرح و پرینت و رنگ با رزولیشن بالا منتشر می شود. قابل ذکر است که پوسترها در نمای سه بعدی بی نظیر بوده و عمدتا برای نمای دیوارهای نظیر تلویزیون و اتاق خواب به کار می رود.

استیکرها همانطور که در تعاریف عامیانه مشخص است به برچسب های تکدانه ای گفته میشود که هم میتوانند به صورت برجسته و هم به صورت هم پوشانی با سطح هستند. از استیکر ها میتوان برای سطوحی مانند کاشی، کچ، سیمان، سنگ و چوب استفاده کرد.

مطالعه این مقاله از بلاگ اسپیناس

[کامل ترین راهنمای خرید کاشی بین کابینتی بر اساس رنگ کابینت]

برچسب برای بین کابینتی

مزایای استفاده از برچسب در بین کابینت

قاعدتا هر روشی نسبت به روش های دیگر دارای مزایا و معایب مختلفی بوده و استفاده و نصب برچسب به جای کاشی یا تایل نیز از این قاعده مستثنا نیست. 

  • قیمت مناسب تر» اولین فاکتور برای مزیت این محصول قیمت مناسب تر نسبت به انواع کاشی و تایل می باشد.
  • نصب آسانتر» نصب برچسب برای بین کابینت نسبت سایر روش ها بسیار آسان تر و سریعتر می باشد.
  • تنوع بیشتر» در خرید بین کابینت یکی از مواردی که بیش از پیش مورد حساسیت است تنوع در طرح است که در برچسب نیز مانند تایل و کاشی شما می توانید از تنوع بهره‌مند شوید.
  • عدم نیاز به سروصدا و کثیف کاری» برای زدن بین کابینت هایی نظیر تایل و کاشی نیاز به زیرسازی و حتی کندکاری خواهید داشت که در این روش دیگر نیازی به آن نیست.
  • نظافت آسان تر» به واسطه نوع جنس این محصول وپلاستیکی بودن آن نظافت آن بسیار آسانتر از سایر روش ها می باشد.

معایب استفاده از برچسب بین کابینت

همانطور که در مورد مزیت های استفاده از برچسب صحبت کردیم باید در مورد معایب آن نیز اطلاعاتی داشته باشید که در انتخاب راحت تر و با دانش بیشتر تصمیم گیری کنید.

  1. طول عمر پایین» برچسب ها به واسطه نوع جنسان که از پلاستیک است دارای عمر کمتری نسبت به تایل های آلومینیومی و کاشی ها یا سرامیک می باشد.
  2. سازگار نبودن با شرایط محیطی» بین کابینت همیشه فضای دو کابینت فاقد گاز یا پشت سینک نیست و قسمتی از آن نیز در برابر آب و رطوبت یا حرارت و چربی می باشد که پلاستیک و برچسب به شدت در برابر این دو ضعیف است. 
  3. ناهماهنگی هارمونی در فضا» برچسب یک جلوه کاملا چیپ و غیرعادی در بین کابینت ها بوده و حس خوبی را برای مخاطب ایجاد نمیکند.
  4. دوباره کاری کردن» قاعدتا بعد از مدت مشخصی از نصب برچسب می بایست لاجرا به نصب مجدد کاشی بین کابینتی به دلایل متعدد روآورید.

برچسب برای بین کابینتی

جایگزین برچسب های بین کابینتی 

وقتی صحبت از جایگزین می شود گزینه های زیادی برایتان وجود دارد که بر اساس معیارهای مختلفی طبقه‌بندی می شود. از فاکتورهایی نظیر قیمت، دیزاین آشپزخانه، هارمونی، رنگ بندی، نوع کابینت ها، فضا و متراژ آشپزخانه تا مواردی دیگر…

اما قطعا برچسب گزینه ای مناسب و نهایی برای آشپزخانه شما نبوده و می بایست یکی از روش های زیر را جایگزین نمایید.

تایل های پشت چسب دار

کاشی های آشپزخانه

سرامیک ها

شیشه

سنگ های گرانیتی

چوب 

کورین و کوارتز

هر کدام از موارد بالا می تواند گزینه ای مناسب برای بین کابینت شما بوده و می توان از آنها بسته به معیار و سلیقه استفاده کنید.

 

دیدگاه ها