نحوه محاسبه نصب کاشی بین کابینتی

هزینه نصب کاشی بین کابینتی چگونه محاسبه می شود

توسط مدیر سایت
بروزرسانی در 8 جولای 2023

نصب کاشی همیشه به عنوان چالش جدی برای خریداران مطرح بوده و زمانی نمایان می شود که کاشی مورد نظر برای مکان و محل مورد نیاز خریداری شده و سپس برای نصب آن به دنبال نصاب کاشی میگردیم که فاکتورهای مورد نظر ما برای نصب و زیباسازی محیط دارا باشد.

خرید کاشی بین کابینتی، سرویس و حمام و راه پله، انباری و پارکینگ اگر توسط نصاب کاربلد و متخصص صورت نپذیرد عملا شما را به دردسر جدی انداخته و در برخی مواقع مستالزم خرید مجدد خواهید شد.

پیدا کردن نصاب ماهر و البته با انصاف تقریبا امری غیر ممکن می باشد. دلیل آن روشن و واضح است. آن فردی که برای نصب کاشی تخصص داشته باشد معمولا زمان و وقتش پر است و انتخاب مشتری را در اولویت خود قرار می دهد، در واقع این نصاب است که انتخاب می کند سر چه کاری برود و از چه کاری صرفنظر کند. و نصاب کم تجربه و عادی نیز به دلیل پس ندادن آزمون و خطای متناسب با کار معمولا با ریسک زیادی برای مشتری همراه می باشد.

انواع نصب کاشی و سرامیک چگونه انجام می شود

پاسخ به این سوال به عواملی از قبیل نوع کاشی، سایز، نوع نصب، فضای نصب، متراژ و مسافت و فاکتور های دیگر بر می گردد.

کاشی های مابین کابینتی معمولا کمترین متراژ را داشته و البته معمولا متریال و سایزهای مختلف باعث تغییر قیمت در آنها می شود. کاشی بین کابینتی از سایزهای 30*60 تا 200*600 سانتیمتر متغیر بوده و هر چقدر این سایز افزایش یابد قاعدتا قیمت بیشتری باید پرداخت شود. همچنین تایل بین کابینتی که متریالی از جنس آلومینیوم و صدف، استیل، چوب و شیشه داشته هزینه ای کاملا متفاوت با سایر کاشی های محیطهای دیگر دارد.

در نظر داشته باشید که نصب کاشی در آشپزخانه و بین کابینت معمولا به صورت متری تمام نمی شود و اصطلاحا چکی یا کنترات محاسبه می گردد.

همچنین کاشی های سایز بزرگ که از آنها به عنوان اسلب و سوپر اسلب یاد می شود و عمده کارکرد انها در سرویس و حمام یا لابی و استخر ها می باشد قیمتی متفاوت با سایر کاشی ها دارند.

همچنین نصب سرامیک ها نیز از همین قاعده پیروی می کند. سرامیک ها عمدتا در کف کار می شوند و سایز و متراژ و همچنین نوع محیط می تواند فاکتورهای مهم در تعیین قیمت باشد.

هزینه نصب تایل بین کابینتی
نصب کاشی بین کابینتی با دو روش قابل محاسبه است. اول به صورت متری که می بایست بالای 3 متر باشد که عددی بین 1 میلیون تومان را دارد و کمتر از 3 متر به صورت چکی محاسبه می شودکه عددی بین 3 تا 5 میلیون تومان می باشد.

زیرسازی برای نصب کاشی فاکتور تعیین کننده قیمت 

یکی از دیگر فاکتورهای مهم در تعیین قیمت نصب کاشی که نصب بر اساس آن قیمت می دهد زیرسازی یا پوششی است که قرار است کاشی یا سرامیک بر روی آن نصب گردد. اگر اولین بار باشد که قرار است کاشی روی دیوار یا کف شما نصب شود نیازی به زیر سازی نیست و به راحتی میتوان آن را نصب کرد و مستلزم هزینه نیست، اما در مواردی قرار است کاشی جدید را جایگزین کاشی قبلی کنیم. در این حالت در اتفاق وجود دارد. اول اینکه کاشی زیر سطح صاف و صیقلی داشته و امکان نصب بر روی فضای قبلی وجود دارد که در این صورت نیز هزینه ای به شما تحمیل نمی شود. اما در مواردی نیز وجود دارد که به دلی کاشی برجسته یا ناهمواری های دیگر باید کاشی کنده و مجددا نصب انجام شود. در این حالت شما هم با حجم زیادی ناخاله و ضایعات، هم کثیف کاری در محیط، هم هزینه کندن و زیر سازی جدید مواجه خواهید شد.

از چه روش های می توان در جهت نصب کاشی استفاده کرد

نصب کاشی معمولا به دو روش دوغابی (ملاتی) یا چسبی صورت می پذیرد. البته نوع کاشی یا تایل نیز در نوع چسباندن تاثیر پذیر است. در حال حاضر نسل جدیدی از تایل های بین کابینتی وارد بازار شده که پشت خودشان چسب دوطرفه قدرتمند داشته و دیگر نیازی به هزینه دوغاب و چسب نیست که به این مدل کاشی پشت چسب دار می گویند.

در روش دوغابی ملات که شامل سیمان، خاک سنگ است از طریق ملوط کردن به پشت کاشی چسبیده می شود که در حال حاضر به سمت منسوخ شدن می رود. نسل جدید چسب های کاشی و سرامیک که چندسالی است وارد بازار شده همین کار را با قدرت چند برابر انجام میدهد اما هزینه به مراتب بیشتری نسبت به دوغاب دارد.

همچنین در برخی کاشی های سایز کوچک نیز می توان از چسب های آکواریوم و یک دو سه استفاده کرد.

نصاب خوب از کجا پیدا کنیم؟

پاسخ این سوال کار آسانی نیست و عملا جوابی برای آن وجود ندارد. چون هیچ یک از ما نمیتوانیم برای کاری که انجام نشده است معیار مشخص کنیم اما می توان راه های را ارائه کرد که بهترین نتیجه ممکن برایمان حاصل شود.

اولین چیز باید بدانید که نصاب خوب قاعدتا پول خوب هم از شما می گیرد. موضوع بعدی این است که از کدام روش قرار است برای چسباندن استفاده کنید.

خب راهکاری زیر می تواند تجربه نصب را برایتان آسان تر و نتیجه را بهتر کند.

  • کنترات ببندید» یادتان باشد کنترات بستن یا صفر تا صد بستن در عملیات ساختمانی همیشه بهترین نتیجه را برایتان حاصل می کند. چرا که اول با نصاب مبلغ را طی کرده اید و اینکه دو طرف نمیتوانند زی مبلغ طی شده بزنند.
  • بابت ضرر و زیان عدد تعیین کنید» یادتان باشد کاشی و سرامیک در حال حاضر قیمت بالایی را دارد و جنانچه نصاب دقت لازم را در نصب نداشته باشد یا نمای شما بد ریخت می شود یا نتیجه برای شما مطلوب نیست. پس همیشه مبلغی را به عنوان جبران خسارت تعیین کنید.
  • هزینه ایاب و ذهاب و صبحانه و ناهار» در برخی از موارد گزارش شده است که نصاب بابت کارشناسی رفت آمد و آمد و ناهار از کارفرما تقاضا وجه دارد. این عمل کاملا غیر قانونی بوده و هیچ وجه مشخصی ندارد. نصاب موظف است طی انجام عملیات ساختمانی خود مبلغ طی شده را دریافت کند.
  • تعیین وقت و زمان» در ابتدای کار خود زمان را برای نصاب تعیین کنید. برخی از افراد هستند که به ازای مبلغ مورد توافق در زمان دیرتر از موعد مقرر کار را تحویل کارفرما می دهند و وقتی با جمله تاخیر در کار مواجه می شوند پاسخ با هم طی نکردیم شنیده خواهد شد.
  • انتخاب نصاب مناسب را طبق توصیه فروشگاهی که خرید کاشی را انجام داده اید بسپارید و آن را مقید به تضمین نمایید. معمولا بهترین روش همین است چون این افراد موارد زیادی از نوع کاشی خریداری شده نصب کرده اند و بهترین جواب را می دهد. البته یادتان باشد این عرف است که نصاب های کاشی بابت معرفی شده مشتری مبلغی را به متراژ کار شما اضافه می کنند و به عنوان پورسانت به فروشنده می دهند. پس بهتر است از چند نصاب قیمت بگیرید و سپس انتخاب کنید.

دیدگاه ها