کامل ترین راهنمای خرید کاشی بین کابینتی بر اساس رنگ کابینت

کامل ترین راهنمای خرید کاشی بین کابینتی بر اساس رنگ کابینت

توسط مدیر سایت
بروزرسانی در 1 فوریه 2023

کاشی بین کابینت یکی از مراحلی است که احتمالا در زمان بازسازی، نوسازی و یا ابتدای تجهیز آشپزخانه در ساختمان در حال ساخت با آن سر و کار خواهید داشت. این نقطه کار علی رغم محدود بودنش بسیار می تواند مهم باشد چرا که در آشپزخانه های مدرن و سبک های جدید این مقوله می تواند تاثیر بسزایی در دکوراسیون فضای شما بازی کند و هارمونی متناسبی را با کابینت و سایر تجهیزات مانند گاز و سینک و … ایجاد نماید.

ویژگی کاشی بین کابینت و تفاوت آن با سایر کاشی ها

کاشی ها دارای دسته بندی های متفاوتی در ساختار، لعاب، رنگ بندی، جنس ونوع، مکان نصب و کاربرد، سایز و اندازه و قیمت می باشند. عموما کاشی های که در آشپزخانه ها کار می شوند دارای دو مدل ساده و گلدار(طرح دار، رستیک) بوده که طرح رستیک در بین کابینت و طرح ساده در سایر دیواره های آشپزخانه نصب می شوند.

از مهمترین ویژگی هایی که یک کاشی قابل نصب در آشپزخانه می بایست داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. دارای لعاب قابل نظافت باشد
  2. در برابر شرایط محیطی مستحکم باشد
  3. توانایی ایجاد هارمونی با سایر اقلام در آشپزخانه را داشته باشد
  4. متفاوت از سایر کاشی ها منزل یا محیط کار باشد
  5. دارای اندازه و سایز عرضی مناسب برای بین کابینت باشد

نمونه کاشی بین کابینتی
کاشی بین کابینتی طلایی

مطالعه این مقاله از بلاگ اسپیناس

[کاشی بین کابینتی برای کابینت های ممبران]

بین کابینت را چگونه انتخاب کنیم

همانطور که می دانید بین کابینت در آشپزخانه شما محیطی محدود و کم جا می باشد که می بایست از طریق دکوراسیون مناسب به آن فضا شکل و ایجاد هماهنگی با کابینت و … نمایید. 

زمان خرید کاشی بین کابینتی در مرحله بعد از تمام شدن و نصب کابینت ها بوده چرا که اگر قبل از آن نصب صورت پذیرد به مشکلاتی نظیر عدم هماهنگی با فضا، عدم نصب صحیح کابینت ها و شاید خالی شدن فضای پیش بینی نشده برخورد خواهید کرد.

زیرسازی شما در نصب کاشی بین کابینت می تواند نصب کاشی را زیباتر، هماهنگ تر و ماندگار تر نماید. بهتر است قبل از نصب کاشی فضای زیرکار را از طریق استفاده از گچ، سیمان و … صاف و عاری از هر گونه برجستگی نمایید.

با انواع بین کابینت آشنا باشید. در بازار امروز مدل های مختلفی از بین کابینت وجود دارد که می تواند علاوه بر زیبایی مدرن تر و به روز تر باشد. انواع بین کابینت عبارتند از:

  • کاشی و سرامیک های معمول بازار
  • انواع تایل های آلومینیومی، استیل، صدفی، چوبی و …
  • سنگ های طبیعی گرانیتی و اسلب 
  • انواع سنگ های معصنوعی مثل کورین، کوارتز و …
  • برچسب ها و پوشش هایی نظیر دیوار کوب و لیبل های برجسته
  • شیشه های سکوریت و نشکن
  • چوب های اشباع شده در مقابل آب و حرارت(ترمووود)
کورین برای بین کابینت
نمونه کورین
نمونه کاشی برای بین کابینت
نمونه کاشی
نمونه تایل برای بین کابینت
نمونه تایل
نمونه سنگ برای کابینت
نمونه سنگ

چه مواردی باعث بهتر دیدن شدن بین کابینت شما می شود

تضاد بین رنگ کابینت و بین کابینت می تواند هر دو را به خوبی تفکیک و مورد فوکوس قرار دهد.

قرار دادن روشنایی و استفاده از سیستم های ال ای دی در بین کابینت می تواند فضای بین کابینت را روشن نموده و کاشی ها را بهتر نمایش دهد.

برجسته بودن بین کابینت می تواند نما را به صورت سه بعدی نمایش دهد

از قرار دادن اجسام و وسایل غیر ضروری خودداری نمایید چرا که فضا را اشغال و بین کابینت را نشان نمی دهد.

تمیز بودن و نظافت دائم بین کابینت می تواند به نمایش بهتر کاشی بین کابینت کمک شایانی نماید.

انتخاب کاشی بین کابینتی بر اساس رنگ و جنس کابینت

کابینت ها به عنوان اصلی ترین اجزا در هر آشپزخانه به حساب می آیند و البته باید اذعان کرد که بیشترین هزینه را برای اجرا و نصب نیز در بین سایر اقلام به خود اختصاص می دهند. کابینت ها دارای دسته بندی مختلفی از لحاظ نوع و رنگ بوده که می تواند بر اساس معیارهایی نظیر نوع دکوراسیون منزل، اندازه آشپزخانه و سلقیه و میزان بودجه طبقه بندی می شوند. از انواع کابینت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. کابینت آشپزخانه مدل ممبران: این نوع کابینت ساختاری از mdf داشته و قابل حکاکی با دستگاه cnc می باشد و طرح های کلاسیک و برجسته بر روی آن ایجاد می گردد. در حال حاضر این نوع کابینت به عنوان محبوب ترین مدل در بازار شناخته می شود
  2. کابینت آشپزخانه مدل کلاسیک: کلاسیک همانطور که از نامش پیداست به مدل های خاص دوره ای خاص می گویند که همیشه از گذشته تا به حال نمایانگر فضایی به سبک سنتی می باشد. این مدل کابینت نیز از روکش های ام دی اف با طرح های برجسته و المان های تزئینی است.
  3. کابینت آشپزخانه مدل نئوکلاسیک: نئوکلاسیک واژه ای ترکیبی و نوظهور است که ارتباطی بین دنیای سنتی و مدرن را برقرار می کند. در این سبک از کابینت شما با کابینت های کلاسیک و صفحه ها و اجزای مدرن سر و کار خواهید داشت. در این مدل عمدتا از حکاکی ها برجسته و معماری خبری نیست و یک طرح ساده را دنبال می کند
  4. کابینت آشپزخانه مدل وکیوم: وکیوم یا روکش وکیوم مدلی از کابینت ها محسوب می شود که ساختار بدنه اولیه آن از ام دی اف بوده و از طریق تکنولوژی وکیوم بر آن که استفاده از روکش پی وی سی است طرح های جذابی را بر روی آن ایجاد و ارائه می کنند.
  5. کابینت آشپزخانه مدل ام دی اف: MDF را پرفروش ترین مدل کابینت در بازار می نامند چرا که به عنوان پایه برای اکثر مدل های دیگر می باشد. ساختارش از مواد رزین و خورده چوب بوده که تحت حرارت شکل می گیرد
  6. کابینت آشپزخانه مدل مدرن: کابینت های مدرن نیز که امروزه در حال رشد سریعی است نسلی از کابینت است که بر پایه ام دی اف بوده و بدون هیچگونه حکاکی می باشد و در رنگ های مختلف عرضه می شود و گزینه خوبی برای خانه ها کوچک و دکوراسیون مینیمال می باشد.
  7. کابینت آشپزخانه مدل منحنی: این شکل از کابینت همانطور که از نامش پیداست دارای شکل منحنی و کرو بوده و از ترکیب mdf و pvc تشکیل می شود و برای اکثر مدل های کابینت نیز قابل استفاده می باشد.
  8. کابینت آشپزخانه مدل روکش چوب: اصالت همیشه به عنوان گزینه ای مهم برای خریداران محسوب می شود. در کابینت ها نیز این موضوع وجود دارد اما به دلایلی از قبیل گران بودن، محدود بودن طرح، دوام و ماندگاری روکش چوب جایگزین کل بدنه از چوب می شود.
  9. کابینت آشپزخانه مدل های گلاس: کابینت های گلاس به مدل کابینت های براق در رنگ بندی مختلف گفته می شود که ساختارشان از جنس ام دی اف و پلیمر و پلاستیک است. اصطلاحا به این مواد پلیمر نیز می گویند.
  10. کابینت آشپزخانه مدل انزو: این مدل کابینت در دو دسته بندی ایرانی و خارجی می باشد. مدل خارجی آن که به صورت وارداتی بوده و ساخت شرکت Zentique می باشد که قیمت بالایی داشته و به همین جهت برخی از کابینت سازان مشابه این طرح را به صورت کپی و شمابه با هزینه پایین تر ارائه می دهند.
  11. کابینت آشپزخانه مدل پی وی سی: نسل کابینت pvc نیز ساختاری از بدنه پلاستیک فشرده داشته که در برابر رطوبت مقاوم بوده اما در برابر حرارت بسیار شکننده است. از این نوع کابینت ها بیشتر برای کابینت زیر سینک ظرفشویی استفاده می شود و در رنگ های مختلف وجود دارد.

مطالعه این مقاله از بلاگ اسپیناس

[جدیدترین مدل های کاشی بین کابینتی کدام است؟]

روکش کابینت
صفحه کابینت
ورق کابینت

بین کابینتی برای کابینت سفید

کاشی بین کابینتی مناسب برای کابینت رنگ سفید در دو مدل تضاد و هم رنگ می تواند تامین نیاز کند. بهترین گزینه ها برای این نوع مدل رنگ هایی نظیر مشکی، طلایی، نقره ای، طوسی و … می باشد. در زیر نمونه ای از عکس هایبین کابینت برای رنگ سفید نمایش داده شده است.

بین کابینتی برای کابینت رنگ سفید
بین کابینتی برای کابینت رنگ سفید

بین کابینتی برای کابینت رنگ سفید
بین کابینتی برای کابینت رنگ سفید
بین کابینتی برای کابینت رنگ سفید

بین کابینتی برای کابینت مشکی

کابینت رنگ مشکی سبکی خاص و منحصر به فرد است که عمدتا با رنگ مات مورد استفاده قرار می گیرد و عموما برای آشپزخانه های بزرگ می باشد. برای این مدل کابینت نیز می توانید نمونه های زیر را مشاهده نمایید.

بین کابینتی مشکی
بین کابینتی مشکی

بین کابینتی برای کابینت طوسی

کاشی بین کابینتی برای کابینت رنگ طوسی عمدتا رنگ های نظیر سفید، عسلی، مسی، طلایی، صدفی و … که در ادامه می توانید نمونه هایی از این دست را مشاهده کنید.

بین کابینتی طوسی
بین کابینتی طوسی
بین کابینتی طوسی
بین کابینتی طوسی
بین کابینت برای کابینت طوسی
بین کابینت برای کابینت طوسی

بین کابینتی برای کابینت سفید قهوه ای

کابینت های سفید قهوه ای از مدل های جدید و اصطلاحا پله ای است که در دو رنگ ذکر شده نمایش می گیرد و به شدت در حال استفاده شدن است. این مدل کابینت به جهت دو رنگ بودن انتخب های بهتری برای شما می گذارد. هر چند که باید در نظر داشته باشید رنگی که در کنار بین کابینت قرار می گیرد باید ارزیاب انتخاب شما باشد.

بین کابینتی سفید قهوه ای
بین کابینتی سفید قهوه ای
بین کابینت سفید قهوه ای
بین کابینت سفید قهوه ای

بین کابینتی برای کابینت آجری

کابینت رنگ آجری که در جستجوی کاربران زیاد مطرح می شود در دو رنگ  نارنجی و قهوه ای دسته بندی می شود. البته این مدل نیز با مدل چوبی هم خانواده بوده و در یک رده می باشد. نمونه هایی از بین کابینت مناسب این مدل در ادامه آورده شده است.

بین کابینتی سفید قهوه ای
بین کابینتی سفید قهوه ای
بین کابینتی سفید قهوه ای
بین کابینتی آجری
بین کابینتی آجری

بین کابینتی برای کابینت سفید مشکی 

بین کابینت برای کابینت های رنگ سفید و مشکی باید از رنگ های روشن و براق و یا مات استفاده شده که نمایش را بیشتر کند. از رنگ های مورد استفاده می توانید به نقره ای، مسی، طلایی، سفید و طرح چوبی استفاده کنید.

بین کابینتی سفید مشکی
بین کابینتی سفید مشکی
بین کابینتی سفید مشکی
بین کابینتی مشکی

بین کابینتی برای کابینت سفید و رنگ چوب 

رنگ سفید و طرح چوب در واقع محبوب ترین رنگ برای کابینت آشپزخانه بوده و به شدت مورد استفاده قرار گرفته است. ترکیب این دو رنگ باعث نمایش بزرگتر وگرم تر آشپزخانه شما می گردد. خوشبختانه برای خرید بین کابینتی برای این مدل دست شما باز است و می توانید از هر مدلی استفاده کنید.

بین کابینت سفید و رنگ چوب
بین کابینت سفید قهوه ای

در مورد نصب کاشی بین کابینتی بیشتر بدانید

نصب کاشی بین کابینت به اندازه خرید و انتخابش برایتان چالش دارد و عدم آگاهی در این مورد می تواند بعضا ضربه جبران ناپذیری به شما وارد کند.

اولین چیزی که باید در مورد نصب بدانید این است که حتما کار خود را به نصاب کار بلد بدهید و قید هزینه بیشتر بابت نصب را بزنید. نصاب خوب می تواند کار را به بهترین نحو ممکن به شما تحویل دهد. 

دومین موضوع در مورد نوع چسباندن کاشی بین کابینتی در آشپزخانه است. کاشی ها در بین کابینت و آشپزخانه با عواملی چون شرایط محیطی همچون گرما، دوده و… مواجه می باشند و باید در نظر داشته باشید که چسب های مورد استفاده از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

مطالعه این مقاله از بلاگ اسپیناس

[هزینه نصب کاشی بین کابینتی چگونه محاسبه می شود]

دیدگاه ها